Vragen? Bel 0341-820213
Samen blijven leren
Home > Blog

In vijf stappen een goed blogartikel op je beeldscherm

Categorie: Communicatie

Je vertegenwoordigt je organisatie. Naar klanten, maar misschien ook online. In blogs bijvoorbeeld. Wat kan wel, wat werkt, wat niet?  De volgende vijf stappen geven je houvast.

Wat is het doel en de kern van je blog?

Wil je amuseren of informeren? Aansporen of verleiden? En hoe kun je de kern van je blog in één zin samenvatten? Denk ierover na voor je begint te schrijven en wijk er niet vanaf.

 

Maak het persoonlijk


Dat je een zakelijk blogartikel schrijft, wil niet zeggen dat je niet persoonlijk kunt zijn. Als je iemand een zakelijke e-mail stuurt, wens je hem of haar ook een fijne vakantie. Toch? Schrijven vanuit je eigen ervaringen en visie maakt je geloofwaardiger. Je stelt je kwetsbaarder op. De lezer voelt zich meer met je verbonden, waardoor je eerder je zakelijke doelen behaalt.

Vergeet je lezer niet

Als je voor een zaal vol mensen spreekt, willen zij waarschijnlijk a) relevantie en b) interactie. Voor een blog geldt hetzelfde. Laat merken dat je aan je lezer denkt door niet alleen over jezelf te schrijven, maar juist ook over je doelgroep. En door bijvoorbeeld af te sluiten met een vraag of call-to-action.

 

Kies voor ondersteunend of verleidelijk beeldmateriaal

 

Want het oog wil ook wat.

Corrigeer en optimaliseer je tekst

Vinden jij en een proeflezer je blog inhoudelijk top? Check ‘m dan nog even op type-, stijl-, spelling- en grammaticafouten. Zorg ook dat je je blog optimaliseert voor zoekmachines. Zodat je eerder en beter gevonden wordt in Google. In de training zakelijk schrijven evalueren we graag jouw blogartikel.

 

 

Mar 20, 2017
blog