kracht van lichaamstaal;lichaamstaal;communicatie;communiceren;kracht van lichaamstaal in de communicatie;De kracht van lichaamstaal; De Corporatie Academie - Gesprekstechnieken - de verdieping
Vragen? Bel 0341-820213
Gesprekstechnieken - de verdieping
Home > Opleidingen > Communicatie - Klantcontact > Gesprekstechnieken - de verdieping

Gesprekstechnieken - de verdieping

 

Je kent de gesprekstechnieken en bent hier eerder in getraind. Maar hoe pas je deze nou effectief toe, ook in de voor jou uitdagende gesprekken?

 

Gesprekstechnieken is een breed begrip. Vele trainingen worden over dit onderwerp gegeven en inmiddels ken je termen als samenvatten en gevoelsreflecties wel. Maar hoe sluit je nu écht aan op je gesprekspartner? Ook wanneer het lastig wordt?

 

Voor wie

Deze training is voor medewerkers en leidinggevenden die eerder een basiscommunicatie training of workshop hebben gevolgd en daar graag een verdiepingsslag op maken. Iedereen die gesprekken voert is welkom!

 

Programma

We starten de training met voorbeeldgesprekken die voor iedereen herkenbaar zijn. We vragen je veilig vanuit je stoel, naar deze gesprekken te kijken en hier wat van te vinden. Vervolgens geef je tips aan de acteurs over hoe de gesprekken effectiever verlopen. Aan de hand van deze gesprekken bespreken we de belangrijkste theorie die je helpt in het effectief voeren van gesprekken.

 

Vervolgens gaan we aan de slag met eigen casussen. Niet 1 op 1 voor de hele groep, wel in kleinere groepjes, zo kun je snel schakelen met 1 tracteur. Het oefenen is dynamisch omdat de tracteur verschillende werkvormen inzet die het best passen bij jouw leervraag. Daarnaast zijn deze tracteurs gespecialiseerd om feilloos te voelen wat jou het beste helpt. Dat kan een model (bv. het schakelmodel) of theorie (Bateson of Geweldloze Communicatie) zijn. We zorgen er altijd voor dat je veel ervaart en met een succes gevoel naar huis gaat! Zo ga je zelfverzekerd het eerstvolgende uitdagende gesprek in.

 

Onderwerpen

Omdat iedere deelnemer met zijn eigen leervraag oefent, zijn er geen vaste onderwerpen die op het programma staan. het maakt niet uit welk soort gesprek jij wilt oefenen, alles kan en mag. Bijvoorbeeld:

  • Nee verkopen aan een klant
  • Beoordelingsgesprek met je medewerker
  • Je collega(‘s) mee zien te krijgen met jouw idee/plan
  • Een medewerker of collega aanspreken op ongewenst gedrag

 

 

Resultaten

  • Je kent verschillende gesprekstechnieken die je helpen in het voeren van (lastige gesprekken).
  • Je snapt je eigen overtuigingen en gedachten die je belemmeren in het voeren van (lastige) gesprekken.
  • Je kunt écht contact te maken, zodanig dat je een “all-win” situatie creëert.


Duur 1 dag

 

Kosten € 570,- p.p. vrijgesteld van btw (ex. € 65,- arrangementskosten)

 

De arrangementskosten zijn € 65,-. Soms zullen we de training organiseren bij een woningcorporatie die lid van ons is. In dat geval zijn de arrangementskosten € 25,- en deze zullen volledig worden teruggegevenaan de betreffende corporatie. Ben je geen lid van De Corporatie Academie? Dan betaal je naast de arrangementskosten € 25,- administratiekosten per trainingsdag.

 


Inschrijven

Trainingsagenda