Vragen? Bel 0341-820213
Slecht nieuws gesprek
Hoe verkoop ik 'Nee'
Home > Opleidingen > Mondelinge communicatie > Hoe verkoop ik 'Nee'

Hoe verkoop ik 'Nee'

 

Niemand wil “Nee” te horen krijgen. Medewerkers die “Nee” moeten zeggen tegen bewoners hebben er vaak grote moeite mee. Er zijn technieken die je meer zekerheid en houvast geven tijdens deze gesprekken. De klant gaat de boodschap nooit leuk vinden, maar weet er wel begrip voor op te brengen.

Voor wie
Medewerkers die regelmatig een klant of collega moeten teleurstellen en hierin zekerder en effectiever willen worden.

Programma

  • Structuur van het ‘nee’-verkoopgesprek
  • Valkuilen in het brengen van een teleurstellende boodschap
  • Inleven in de situatie van de ander
  • Opvangen van emoties
  • De kracht van non-verbale communicatie
  • Oefenen met een trainingsacteur

Werkwijze
Nee verkopen betekent dat de klant jouw teleurstellende boodschap accepteert. Je leert hoe je je goed kan inleven in de klant en daarmee zijn acceptatie verkrijgt. Je leert hoe je de klant duidelijk maakt dat jij alles voor hem wil doen, maar helaas niet zijn specifieke vraag positief beantwoorden. Met een acteur oefen je het in de huid van een klant kruipen, hem te begrijpen, echt naar hem te luisteren. In deze oefeningen krijg je persoonlijke feedback op hoe jij deze gesprekken makkelijker voor jezelf kan maken.

 

Resultaten

  • Je leert 'nee'-boodschappen duidelijk over te brengen
  • Je kunt de emotie van de klant opvangen
  • Je voorkomt dat uw 'nee'-verkoopgesprekken escaleren in agressie-incidenten.

Duur 1 dag

 

Kosten € 450,- p.p. vrijgesteld van btw (ex. € 25,- arrangementskosten)

 

Wij organiseren deze training op locatie bij woningcorporaties die lid van ons zijn. De volledige arrangementskosten worden teruggegeven aan de organiserende partij. Ben je geen lid van De Corporatie Academie, dan betaal je € 49,50 administratiekosten per dag.


Inschrijven

Trainingsagenda