klantgericht;klantbeleving;klantgericht werken en klantbeleving;klantgericht werken & klantbeleving;telefoneren; De Corporatie Academie - Effectief & klantgericht communiceren
Vragen? Bel 0341-820213
Effectief & klantgericht communiceren
Home > Opleidingen > Mondelinge communicatie > Effectief & klantgericht communiceren

Effectief & klantgericht communiceren

 

Tijdens je werk ben je hét aanspreekpunt voor de huurders en bewoners. Je krijgt met verschillende situaties en typen huurders te maken. Van jou wordt verwacht dat je van alle markten thuis bent en snel kunt schakelen. Klantgericht communiceren en klanttevredenheid staat binnen de organisatie hoog op de agenda. Net als de interne klantgerichtheid en de communicatie tussen collega's onderling. Wil jij ook weten hoe je omgaat met 'lastige' situaties zoals:

  • huurders aanspreken op bewonersgedrag
  • vertellen dat een huurder niet in aanmerking komt voor urgentie
  • een bewoner informeren dat de kosten voor eigen rekening zijn
  • klachten van huurders over allerlei zaken
  • collega's die afspraken niet nakomen
  • etc.

 

Resultaat:

  • Je hebt meer inzicht in je eigen gedrag en stijl van communiceren
  • Je weet hoe je makkelijk schakelt tussen verschillende (klant-)typen
  • Je beheerst de basis gespreksvaardigheden
  • Je bent de regisseur van het gesprek
  • Je verbetert de klantgerichtheid en je verhoogt de klanttevredenheid
  • Je weet hoe je anderen aanspreekt op gedrag
  • Je leert omgaan met klachten en het brengen van slecht nieuws
  • Je werkplezier vergroot en je communiceert met plezier met klanten en collega's!

 

Doelgroep:

Deze training is geschikt voor iedereen die face-to-face contact heeft met huurders en collega's. Bijvoorbeeld opzichters, verhuur, sociaal beheer, leefbaarheid, projectmedewerkers en vakspecialisten.

 

Werkwijze:

Deze training geeft je inzicht in je eigen gedrag en manier van communiceren. Met behulp van DISC/Mapstell gaan we samen op reis! Je leert hoe je effectief en klantgericht communiceert en aansluit bij huurders, bewoners en collega's. 
De training is praktijkgericht en de voorbeelden zijn direct toepasbaar in je werk. Een interactief programma met opdrachten, filmfragmenten en praktijkcases. Een beleving die resulteert in klantgerichte communicatie, een betere samenwerking en een positieve klantbeleving.

 

Programma:

 

Dag 1:

  • Welkom en kennismaken
  • Doelstelling en leerwensen
  • Kracht van de 1e indruk
  • DISC indicatietest
  • Inzicht in eigen gedrag en communicatiestijlen / Mapstell
  • Inzicht in gedrag van anderen / Mapstell
  • Effectief en klantgericht communiceren: Gespreksvaardigheden, communicatiequiz, Luisteren Samenvatten Doorvragen, positief  beïnvloeden met taal, reageren op emotie en inhoud, regie tijdens het gesprek houden
  • Praktijkcases
  • Huiswerkopdracht
  • Evaluatie en afsluiting

 

Dag 2:

  • Welkom
  • Doelstelling en leerwensen
  • Terugblik
  • Inspiratiefilm klantbeleving
  • Hoe maak jij het verschil?
  • Aanspreken op (bewoners)gedrag
  • Omgaan met weerstand
  • Geaccepteerd 'nee' verkopen
  • Slecht nieuws brengen
  • Praktijkcases, met acteur (in de middag)
  • Persoonlijk actieplan
  • Evaluatie en afsluiting

 

Investering € 795,- p.p. incl. btw + € 7,50 documentatie + € 50,- arrangementskosten

 

Duur 2 dagen

 

Wij organiseren deze training op locatie bij woningcorporaties die lid van ons zijn. De volledige arrangementskosten worden teruggegeven aan de organiserende partij. Ben je geen lid van De Corporatie Academie, dan betaal je € 49,50 administratiekosten per dag.


Inschrijven

Trainingsagenda