Vragen? Bel 0341-820213
Klantgericht werken & Klantbeleving
Home > Opleidingen > Mondelinge communicatie > Klantgericht werken & Klantbeleving

Klantgericht werken & Klantbeleving

 

“Kijk eens door de bril van de klant”

Dagelijks heb je contact met klanten. Je krijgt verschillende vragen over inschrijvingen, betalingen, urgentieverklaringen of reparaties. Klantgericht werken, dat wil iedereen binnen de corporatie. Maar hoe doe je dat nu precies? Het is een hele kunst om op de juiste manier in te spelen op de klant. Want iedere klant is uniek en heeft een unieke klantbehoefte! Er is een ding wat de klant wil en dat is een antwoord of oplossing voor zijn vraag of probleem. De manier waarop je communiceert bepaalt hoe de klant jouw dienstverlening ervaart! Dit heet klantbeleving. Welke indruk laat jij achter en hoe maak jij het verschil?

 

“Eerst de mens, dan de klant”

Deze training geeft je inzicht in de verschillende klanttypen en behoeften! Hoe speel je in op emoties van de klant en welke talenten kan je inzetten om de klant van dienst te zijn? Hoe ga je om met klachten, weerstand of slecht nieuws? Ons motto is “eerst de mens, dan de klant”! Tijdens de training krijg je handvatten aangereikt om ieder gesprek met een goed gevoel af te ronden. Voor jezelf en vooral voor de klant!

 

Programma

  • Kracht van de 1e indruk
  • Hoe maak jij het verschil?
  • Aannames doen
  • Communicatiequiz • Klanttypen, Klantgedrag & Klantbehoefte
  • Luisteren, samenvatten & doorgronden
  • Emoties de Baas
  • Leiding nemen in het gesprek
  • Een klacht is een kans
  • Slecht nieuws brengen
  • Praktijkcases 

Wat levert het op?

  • Je leert de etiquette van zakelijk en vriendelijk telefoneren.
  • Je weet wat klanten verwachten van een zakelijk en professioneel gesprek.
  • Je beheerst de basis gespreksvaardigheden.
  • Je bent de regisseur van het gesprek.
  • Je verbetert jouw klantgerichtheid en je verhoogt de klanttevredenheid.
  • Je hebt inzicht in jouw persoonlijke manier van communiceren.
  • Je leert omgaan met klachten en het brengen van slecht nieuws.
  • Je werkplezier vergroot en je communiceert met plezier!

Hoe?

Het is een interactief en praktijkgericht programma met veel afwisseling van film, theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen. Horen is vergeten, zien is onthouden en doen is begrijpen! 20% theorie & 80% doen!

 

You never get a second chance to make a first impression!

 

Duur 1 dag.

 

Kosten € 425,- p.p. vrijgesteld va btw (ex. € 25,- arrangementskosten)

 

Wij organiseren deze training op locatie bij woningcorporaties die lid van ons zijn. De volledige arrangementskosten worden teruggegeven aan de organiserende partij. Ben je geen lid van De Corporatie Academie, dan betaal je € 49,50 administratiekosten per dag.


Inschrijven

Trainingsagenda