klangericht schrijven;klantgerich;schrijven;blended;zakelijk schrijven; De Corporatie Academie - Klantvriendelijk chatten voor het KCC
Vragen? Bel 0341-820213
Klantvriendelijk chatten voor het KCC
Home > Opleidingen > Schriftelijke communicatie > Klantvriendelijk chatten voor het KCC

Klantvriendelijk chatten voor het KCC

 

Werk je op een Klant Contact Center en beantwoord je vragen van klanten via live chat, Facebook Messenger of WhatsApp? Dan is het belangrijk dat je je boodschap helder en klantvriendelijk formuleert, in foutloos Nederlands. Chatten met een klant is per slot van rekening heel iets anders dan chatten met een vriend of vriendin.


In deze training vol praktijkvoorbeelden leer je waar je op moet letten bij het zakelijk chatten. Je leert hoe je een vraag of een klacht zakelijk en vriendelijk beantwoordt, hoe je de boodschap kort houdt, hoe je de aandacht van de klant vasthoudt en hoe je het gesprek netjes afrondt. Als het nodig is, spijker je online je spelling en grammatica bij.

 

Resultaat:
Na deze training communiceer je klantvriendelijk en effectief via de live chat, Facebook Messenger of WhatsApp. Je Nederlands is helder, zakelijk en zonder fouten. En je hebt gemerkt dat zakelijk chatten ook leuk is!

 

Doelgroep:
De training is geschikt voor iedereen die via de live chat, Facebook Messenger of WhatsApp klantcontacten onderhoudt of dit in de toekomst gaat doen.

 

Werkwijze: blended
Deze training is een combinatie van 2 workshops en een online oefenomgeving.

 

Programma:

Workshops:
In de workshops (2x 3 uur) ga je aan de slag met praktijkcases. Onderwerpen zijn: het geven van informatie, het afhandelen van een klacht en het beantwoorden van vragen. In de opdrachten komen de volgende aspecten aan de orde:

 

  • Wie is je klant? Let op de toon en de woorden die je kiest.
  • Hoe houd je het initiatief tijdens een chatsessie?
  • Een logische volgorde hanteren (inleiding, kern, slot).
  • Korte zinnen maken (B1-niveau).
  • Actief formuleren (vermijd de passieve vorm en gebruik zo min mogelijk hulpwerkwoorden).
  • Concreet formuleren.
  • Positief formulieren (zeg wat er mogelijk is in plaats van wat er niet mogelijk is).
  • Het vermijden van moeilijke woorden en ouderwets taalgebruik.

Online oefenomgeving:

Je krijgt 3 maanden lang toegang tot je eigen leeromgeving. Hier vind je:

  • oefenmateriaal afgestemd op de workshops
  • uploadmogelijkheden voor eigen werk
  • contactmogelijkheid met je trainer
  • een start- en eindmeting
  • de theorie om na te lezen

 

Investering € 575,- p.p. vrijgesteld van btw (ex. € 20,- arrangementskosten)

 

Duur: 2 workshops van 3 uur. Daarnaast start je twee weken voorafgaand aan de eerste sessie met een online 0-meting en het eerste deel van de online module. Je hebt 3 maanden toegang tot deze online module.

 

 

Wij organiseren deze training op locatie bij woningcorporaties die lid van ons zijn. De volledige arrangementskosten worden teruggegeven aan de organiserende partij. Ben je geen lid van De Corporatie Academie, dan betaal je € 49,50 administratiekosten per dag.


Inschrijven

Trainingsagenda