Vragen? Bel 0341-820213
Blended
Klantgericht schrijven
Home > Opleidingen > Schriftelijke communicatie > Blended Klantgericht schrijven

Blended Training Klantgericht Schrijven

 

Hoeveel brieven of mails schrijf je per dag? Per week? En andere zakelijke teksten? Je doet je best. Maar hebt er eigenlijk geen tijd voor. Snel het antwoord in één regel. Spelling check en … versturen.

Aandacht voor de klant, een super overzichtelijke tekst in een actieve, heldere stijl. Da’s makkelijk gezegd. De praktijk is vaak anders. Brieven, mails en andere zakelijke teksten zijn vaak te kort of te lang, niet altijd scherp en duidelijk. Soms veroorzaken je teksten meer vragen dan dat ze helderheid lijken te geven. Krijg je weer een vraag terug. Frustrerend. En kort is lang niet altijd krachtig. Tijd om te weten hoe het wel kan. Snel, overzichtelijk, helder met een juiste mix van persoonlijk en zakelijk. Volg de Blended Training Klantgericht Schrijven: een langere opleiding van een aantal live-sessies, e-learning en persoonlijke coaching. Zo heb je een maximale transfer van je kennis en vaardigheden naar je eigen praktijk.

 

Voor wie 
Iedereen die regelmatig een brief of mail verstuurt vanuit zijn functie en het grootste deel van de teksten zelf schrijft. MBO+ - WO (eigen casuïstiek en complexiteit = maatwerk) Sessie 1 Structuur Sessie 2 Stijl Sessie 3 Benadering Sessie 4 Afsluiting Persoonlijk Praktijk Studiepartner Het maakt niet uit of je veel ervaring hebt of net start met het schrijven van zakelijke teksten voor je functie. Ook in de e-learning kun je je eigen keuzes en tempo bepalen.


Werkwijze
In het traject wisselen intervisiesessies, e-learning en online coaching elkaar af. De e-learningmodules en coaching doorloop je via je persoonlijke profielpagina in MijnPastoor.  In onderstaand stroomschema zie je welk traject je achtereenvolgens doorloopt.
StroomschemaTrainingsduur
- Doorlooptijd: 5-6 maanden
- Intervisiesessie: 2,5 uur per keer (vier sessies)
- E-learning: 1-4 uur per module (drie modules)
- Zelfstudie: toepassen in je eigen praktijk (4-12 uur)

 

Programma
- Vooraf en voor elke sessie: persoonlijke leervragen & eigen teksten
- Houding: hoe klantgericht wil je zijn in jouw mails en situaties?
- Structuur: inleiding – kern – slot, overzichtelijk, lezersgericht, structuursignalen
- Stijl: schijnbaar simpele vuistregels, helder, actief en wel of niet B1?
- Benadering: positief schrijven, persoonlijk mixen met zakelijk, meedenken en –doen. Wat kan en hoe ver ga je?
- Laatste sessie: eindopdracht, speciale tekstsoorten, Persoonlijk LeerPlan opstellen


Resultaten
Na afloop van deze opleiding:
- schrijf je kernachtige brieven en mails in minder tijd;
- zijn je teksten in 10 seconden echt te begrijpen;
- passen je teksten beter bij wat je organisatie wil uitstralen;
- kun je op een effectieve manier aandacht geven aan je lezer;
- roepen je teksten veel minder of geen vragen meer op;
- is je communicatie veel vaker ‘in één keer goed’;
- is iedere brief of mail die er toe doet een prima visitekaartje!


Duur 4 sessies van 2,5 uur

 

Kosten € 1195,- p.p. vrijgesteld van btw (ex. € 40,- arrangementskosten)

 

Wij organiseren deze training op locatie bij woningcorporaties die lid van ons zijn. De volledige arrangementskosten worden teruggegeven aan de organiserende partij. Ben je geen lid van De Corporatie Academie, dan betaal je € 49,50 administratiekosten per dag.


Inschrijven

Trainingsagenda